Stötvis kostnader

Jag är glad att jag har tillräckligt med inkomst och buffer för att inte oroa mig för mycket för tydligen kan kostnader komma i snabb följd.

Död laptop. (Vill ha en likadan fast bättre som inte går sönder)

Mobil som inte klarar av jobbet.

Trasigt fordon.

Semester.

En ny laptop i klass som den gamla kommer kosta 10-15 000 kronor (dollarn har inte gjort min typ av hårdvara billigare). En ny telefon som klarar av att köra de program jag behöver för jobbet (den nuvarande har för lite RAM) kommer kosta 3-6 000 kronor. Fordonsreparationen kommer i alla fall bli hyfsat billig vilket kompenseras av min tur till England. Hotell i London är svindyra. Eftersom jag inte längre vill sova i hotell där jag kan bli uppäten av insekter och får sova på plastlakan så blir det långt över tusen kronor per natt. Så tiotusentals kronor ska ut i snabb följd. Kan bara hoppas att det inte händer ofta.

Jag har också funderat på om jag ska göra en månadsrapport som en del andra gör. Jag har siffrorna men jag tror inte det skulle vara speciellt spännande och jag tror att det kan öka fokusen på kortsiktiga förändringar vilket egentligen är rätt irrelevant eftersom mitt mål är långt framåt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare