Jag tillåter anonyma kommentarer

Det finns en del bloggar som inte tillåter anonyma kommentarer, och en del andra som modererar sina kommentarer. Jag antar att de har sina anledningar men jag tycker det är synd att man ska behöva ha ett officiellt konto hos någon nätjätte för att kommentera hos till exempel Sparaspendera.

Så här sticker jag ut hakan och meddelar att jag tillåter anonyma kommentarer eller kommentarer där man själv skriver in sitt namn (och eventuell webadress) och det tänker jag göra ända tills någon eller några missbrukar det. Det har inte hänt än.

Kommentarer

  1. Största problemet är botar som kommenterar rappakalja och nonsens (med vissa inslag av att få folk att klicka på länkar till tvivelaktiga hemsidor).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag löser det genom att vara tillräckligt ointressant. :-)

      Radera
    2. Hahaha😂

      MvH Pengaregn

      Radera
  2. Jag har aldrig någonsin fått en opassande anonym kommentar och spam tar blogspot hand om nästan omedelbart. Så jag tror det är rätt beslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag tror på att inte försöka lösa problem förrän de inträffat.

      Radera
  3. Oj, det har jag inte ens reflekterat över att jag kräver. Kanske något jag ställde in för länge sedan när jag började och inte tänkt på sedan dess. Ska testa att öppna för alla och se vad som händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker att Google gärna vill att folk ska använda sina konton så att de får mer data att tjäna pengar på. Varje liten procent räknas för dem så det är rätt troligt att standardvärdet inte är att ha det öppet.

      Radera
  4. Finns väl egentligen inte något rätt eller fel. Själv har jag lagt märke till att en del bloggare vill ha kommentarer andra vill inte ha det.

    Själv är jag "blockad" som det heter på en blogg. Andra tycker det är bra att man skriver någon kommentar. Hade jag haft en egen blogg hade jag uppskattat om folk kommenterade och lämnade synpunkter på vad skrev. Texten blir ju mer levande då.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag uppskattar helt klart när jag får kommentarer. Det är genom kommunikation man kan testa sina idéer och att skriva ner dem för läsning är bara ena halvan av kommunikation.

      Så du har lyckats reta någon tillräckligt mycket genom att uttrycka skepticism mot alla former av "get rich fast"-planer att de inte vill att du ska skriva mer? Hmm, imponerande. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare