Maten betald (utdelning Johnson & Johnson)

Semestern är ett minne blott och nu får jag jobba för min lön, men inte allt. En liten del kommer som utdelningar och häromdagen var återigen dags för en klump från USA. Johnson & Johnson delade ut 1 350 kronor (varav 203 kronor fastnade hos USAs skatteverk1).

Som vanligt med USA så varierar utdelningarna. Den här gången var dollarn lite starkare så utdelningen var 4% större än förra gången (och klart större än för ett år sedan då jag har fler aktier nu).

Det går inte att leva på den här utdelningen men det räcker i alla fall till all mat under månaden. Så min andel av Johnson & Johnson ger mig mat en tredjedel av året.


1Källskatt som jag kan dra av på ISK-skatten nästa år då jag har överskott av kapital.

Kommentarer

  1. Jag äger också J&J så har fått in några kronor på mitt konto också.
    Kul sätt att sätta utdelningen i relation till någon kostnad, som i ditt fall maten.
    Lycka till i fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Kul sätt att räkna utdelningarna! :) Jag har också ett litet gäng JNJ, ska nog sätta upp lite utdelningsmål inspirerat av ditt inlägg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare