Mer dricka, mer pengar.

Mitt i den svenska utdelningssäsongen så har mer pantpengar kommit från Coca Cola (som gör reklam för mjölk på sin hemsida). Utdelningen blev 829,55 kronor den här gången, 46% mer än för ett år sedan. 25% på grund av fler aktier, 6% är höjd utdelning (37 cent nu), 10% är svagare krona, dyrare dollar (8,9681).

Coca Cola har inte uppdaterat hur många flaskor de säljer i kvartalet så jag får anta att det är samma som förut. I så fall motsvarar det här vinsten från 9 971 flaskor. Så mitt företag säljer en flaska åt mig var trettonde minut dygnet runt.

Jag ligger lite efter i mitt rapporterande av utdelningar (som är mest för min skull och något ni stackars läsare får stå ut med) men det har kommit mer än det här. Ska se om jag kan komma ikapp snart.

Kommentarer

  1. Intressant, det verkar ju som om även fräsare som Warren Buffett gillar Coca Cola, både att dricka och att äga. Trenden verkar ju inte gå mot att folk dricker mindre cola, eller?

    Oroa dig inte för att du inte rapporterat utdelningarna, jag brukar uppdatera en gång i månaden, men så är jag lite lat ju hehe ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I USA har läskedrycksförsäljningen sjunkit tolv året i rad. Från skyhöga nivåer och i vissa grupper dricks det mer än tidigare, men det är nog säkrast för företag som Coca Cola att vara med på andra dryckestrender.

      Buteljerat vatten verkar populärt. Coca Cola säljer sånt också.

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare