DowDuPonts utdelning, eller inte utdelning

Efter att Dow Chemicals och DuPont slog ihop sina påsar för en dryg månad sedan så har jag svävat i ovisshet om hur det blir med utdelningarna. Tänker de, likt vissa bolag, missa utdelningar för att det dykt upp oväntade kostnader? Så kallade "engångseffekter" som trots att de ofta är i miljardstorlek av någon anledning ingen ska bry sig om.

Så finns det något företag med en miljard extra, ge det till mig som en engångskostnad. Ingen hos er bryr sig, och jag blir glad!

Men tillbaka till DowDuPont. Det enda jag lyckats hitta är att de ska ha en vettig utdelningspolicy (enligt någons definition av vettig) och att det kommer mer information i samband med Q3-presentationen. Så uppenbarligen kommer inget hända innan dess vilket betyder att en saftig bit av min planerade oktoberutdelning är borta.

Jag kanske är lite otålig, men jag tycker inte om att sväva i ovisshet. Q3-rapporten kommer i början av november och det får mig att tro att om det blir utdelningar så kommer de tidigast i december.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare