Berättade jag att Wallenstam och Atlas Copco gav mig utdelning?

Jag gjorde visst inte det. Berättade om utdelningarna alltså. Så häng med här...

Det var en kall natt i oktober, precis när klockan slog för november, som en fe med klar Göteborgsdialekt gled in genom fönstret med höstans hyra. Alltså hyran för den del av Wallenstam jag äger, nämligen 326 kvadratdecimeter. I det närmaste en perfekt yta för en dubbelsäng.

på ett halvår har de tre kvadratmeterna resulterat i 850 kronor. För ett år sedan hade jag inga aktier i Wallenstam så det är mer än förr.



Efter en skön natt på den perfekt anpassade sängen så väcktes jag effektivt av en pneumatisk hammare i händerna på en Stockholmare som hade med sig ett halvårs utdelning från Atlas Copco. Jag är väldigt tacksam för de 1 530 kronor som kom den vägen men nästa gång hoppas jag att de knackar på dörren.

Det här är en ökning på 8% jämfört med förra året, tack vara att de höjde utdelningen jämfört med förra året.

Det svenska utdelningsåret lider nu mot sitt slut, men de flesta amerikanska bolag kommer klämma in en utdelning till innan det blir 2018. Totalt ligger jag redan nu +30% jämfört med hela 2017. Det här blir ett rekordår i utdelningar och jag tror aldrig mer jag kommer se en så kraftig ökning på ett år.

Kommentarer

  1. Kanon. Är du långsiktig investerare i dessa bolag? Funderar du ibland på att sälja? Jag menar har läst en del om dessa stjärnor. Alla tycks mycket positivt inställda!

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh, då vet du mer än mig. Men det låter ju bra, så jag slipper vara sömnlös.

      Inga planer på att sälja något!

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare