Årets första utdelning, äntligen - Eolus Vind

Då Dow inte längre finns och det nya bolaget DowDuPont inte delar ut i januari så har det gått många veckor sedan någon utdelning kom in. Lite drygt sex veckor för att vara exakt och det är lång tid i min portfölj.

Äran att få bryta utdelningstorkan fick Eolus Vind, vindkraftsutvecklingsbolaget. De delade precis ut 1,50 kr per aktie, samma som förra året vilket är trevligt då det är en av aktier jag har mer för nöjes skull, och med förhoppningen att de ska ta en stor del av kakan när vindkraften byggs ut. Totalt blev det 1 500 kronor vilket faktiskt kan hålla mig mätt en månad. Tack Eolusanställda! Alla 33 av er.

Kommentarer

  1. utdelningen kan ju inte kompensera de facto att kursen har gått ner typ 10% på 3 år. finns bättre aktier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog svårt att bedöma vad bolaget ska värderas som, men för mig som köpte aktierna för 18 månader sedan har det varit en procentuellt sett fantastisk uppgång.

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare