Fick mina misstagsaktier sålda!

Som jag tidigare nämnt så råkade jag köpa 200 aktier i Sectra halvt av misstag (mitt eget fel). Det var ingen katastrof men jag la upp dem till försäljning igen för några kronor högre än jag köpte dem eftersom jag antog att prisdippen trots allt bara var tillfällig. Så antingen skulle jag sälja dem till en liten vinst, eller så skulle jag äga dem under lång tid och de skulle få bli en del av min portfölj.

Igår nåddes återigen mitt säljpris och med de 39 aktier jag sålde förrförra veckan så är alla 200 aktier borta. Trots 3 courtage så gick jag ändå plus knappt niohundra kronor (på ett ISK så det blir schablonbeskattat). Skönt att det är över så kan jag börja fundera på vad jag egentligen vill äga för företag. Kanske ska jag bara sätta in pengarna på en indexfond.

De 161 aktierna såldes för i snitt 104,76 kronor styck efter courtage. Att aktierna nu är borta betyder att min utdelning krymper med några hundra men jag hade aldrig räknat med den ändå.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare