Höjd utdelning för Procter & Gamble!

2015 köpte jag några aktier i Procter & Gamble i ett försök att diversifiera min industri- och finanstunga portfölj. Det har inte varit något speciellt fel på det köpet men det har inte varit något spännande med det heller, till idag.

I en tid när alla svenska bolag sänker eller skjuter upp eller avskaffar sina utdelningar så meddelade Procter & Gamble precis att de kommer höja sin utdelning. De brukar justera sin utdelning den här tiden varje år men i år är inget vanligt år. 🛒

Procter & Gamble höjer sin utdelning från 74,59 amerikanska cent per kvartal och aktie till 79 amerikanska cent per kvartal och aktie. Det är en höjning med 6% och för mig var det en oväntat stor höjning.

Jag antar att det är sådana här år som det lönar sig att ha ett finger i tillverkningen av sådant alla behöver vare sig man är rik eller fattig, arbetslös eller har jobb, i karantän eller fri som en fågel. Det sagt, utdelningen kan alltid ändras nästa kvartal om det ser sämre ut.

Kommentarer

  1. Hej Daniel.
    P&G är ett bolag jag verkligen ser fram emot att ha i min väska. Trogna utdelare sedan år 1890 och höjda utdelningar sedan mer än 60 år tillbaka, inte direkt en lättviktare.

    /K

    SvaraRadera
  2. Ledsen att det dröjde så länge. Din blogg ser ut som en jag gärna har med i listan så nu är du med! Tyvärr blev listen fulare när jag bytte tema men den funkar fortfarande.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare