Mycket nedåt nu

Börsen är övervärderad men de röda siffror ger mig ändå inte en skön känsla. Jag hade vant mig vid att portföljen hade en viss storlek och nu är den mindre, speciellt som mina industriföretag och fastighetsbolag tagit hårdare smällar än många andra företag.

De senaste två veckorna har varit den största nedgången sedan förra hösten vilket säger lite om hur stadigt börsen klättrat. Skulle det bli en rejäl sättning, säg 30% lägre priser, då blir det dags att köpa aktier igen, men jag tror egentligen inte att det kommer gå så långt. Vem vet, det kanske vänder upp igen strax efter att jag klickat "post" på det här.

Orsaken till nedgången verkar vara att man blivit osäker på om företagen kan leva upp till värderingarna. Stigande långräntor, höga inflationssiffror, och diverse andra tecken säger nej.

Kommentarer

  1. Även här har det gått ordentligt neråt i portföljen på sistone efter en längre tids uppgång. Jag har inga planer på att sälja något, utan borrar ner huvudet i sanden. Vi får se hur det går.

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare