Min första ICA-utbetalning

Runt nyår köpte jag aktier i ICA Gruppen [sic]. När jag beskrev köpet i ett inlägg så var det flera som i kommentarsfältet uttryckte skepticism till köpet och det var nog inte utan att jag själv började tvivla på att det var en bra idé. Lite senare gjorde kursen en djupdykning och det bekräftade väl rätt väl det folk sagt i kommentarerna.

Nu är jag väldigt mycket Buy & Hold så att sälja igen var egentligen aldrig på agendan och nu börjar köpet, även om det var dyrt, bära frukt. Som ägare till 200 aktier i ICA fick jag idag 2 000 kronor. Det är nog tillräckligt mycket pengar för 1-2 månader av inköp på Coop (lite ironiskt men jag har inga ICA-affärer i närheten).

Kommentarer

  1. Ligger du fortfarande på rött i köpet eller har det hämtat sig?

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rött. Tror det kommer ta en lång tid för det att bli en annan färg om vi inte får någon form av börsrusning.

      Jag handlade för ca 305 kronor per aktie och nu kostar de knappt 270, plus de 10 kronor jag fick i utdelning.

      För andra företag kan man hoppas på tillväxt, fler kunder och så vidare, men jag tror knappast det kommer poppa upp ICA-butiker på bra lägen till höger och vänster i Sverige.

      Radera
    2. Nej det kan du nog ha rätt i, tycker dock du gjort helt rätt som behållit dina andelar.

      Själv känner jag att jag gärna vill ha in ett svenskt bolag som sysslar med mat och dagligvaror då det ju är produkter folk alltid kommer behöva. Står och väger mellan Ica och Axfood... Hmm svårt det här.

      MvH Pengaregn

      Radera
    3. Jag hade liknande funderingar men med bara två dyra företag att välja på så är det inte uppenbart. Jag landade i ICA och till det pris jag betalade var det nog inte rätt. Nu är det lite billigare i alla fall.

      Radera
  2. Hej

    Dina bilder har en förmåga att delvis hamna över text då man läser i mobilen.

    Ser ej sista raden "ovanför" och de 2 första "nedanför".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det är mitt fel. Den där ICA-loggan har en massa vitt runt sig så jag klämde dit en negativ marginal. Jag borde fixa loggan istället.

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare