Min näst största utdelning: Sandvik

Sandvik är min äldsta investering och det företag jag har investerat mest pengar i. Det är inte den investering som är prissatt högst dock för Sandviks värdering har inte rört sig på ett positivt sätt på en lång tid vilket beror på att företaget inte har rört sig på ett positivt sätt på en lång tid.

Trots allt så går Sandvik fortfarande med vinst och för några dagar sedan betalade de ut en del av vinsten för 2015 till sina ägare. Jag fick totalt 6 250 kronor vilket är en månadshyra för mig så inte så dumt. Det är mindre än förra året, vilket är bra för jag tror företaget behöver pengarna själv för att få ordning på allt. Jag vill trots allt att det ska gå bra på lång sikt.

Kvar av vårutdelarna är nu bara Investor om någon vecka.

Kommentarer

  1. Va kul att googla på investeringsbloggar så hitta man även hit, jag kommer följa din resa ;-).

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare