Fått in hyran från 18 m² Castellum

Vid årsskiftet motsvarade mitt innehav i Castellum 18 kvadratmeter kontor och lager och nu kom ett halvårs utdelning därifrån. Jag vet inte vilka 18 kvadratmeter det är men jag hoppas på något inrett på ett bra sätt.

Castellumutdelningen (halva) blev 3000 kronor. Jag brukar jämföra med ett år tillbaka men det blir komplicerat. Det är 2% mer än då, men då är utdelningen delad i två delar varav det här är den första delen, och jag har dubbelt så många aktier tack vare köp och nyemissioner. För helåret blir det mer än en fördubbling.

Nu har jag redan sagt att jag ska leva på Nordeautdelningen den här månaden så jag får sitta på pengarna till nästa hyra. Det räcker i alla fall till en del av hyran.

Kommentarer

  1. Snyggt, Castellum är ett fint bolag! Vi vekar sitta på ungefär lika många aktier, fick också in drygt 3000kr från castellum :)

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker mycket om det! Jag vet att det inte kommer explodera i värdering men de skriver till exempel rapporter utan en massa corporate bullshit som är så populärt från många andra. Bara det är ett plus för mig.

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare