Det där är inte en börskrasch, det här är en börskrasch

Förlåt för att jag härmar Crocodile Dundee, men jag är inte imponerad än. Jag kom hem för att hitta fynd på börsen, men de flesta aktier på min lista var ungefär samma pris som för ett par veckor sedan. Kanske några procent billigare men inte mer. De amerikanska aktierna hade till och med blivit dyrare för oss som handlar i svenska kronor.

Nordea, Telia och Volvo har tagit mycket stryk men jag har redan stora innehav i alla tre och vet inte om jag vill ha större innehav. Kanske om det blir ett okontrollerat ras.

Så det finns nog fallhöjd för att falla mera. Vi får se imorgon.

Nu ska jag tillbaka till att försöka hantera värmen. Det är för varmt. Alldeles för varmt.

Kommentarer

  1. Nyfiken på vid vilken nivå du skulle bli imponerad :)
    Å om du tror att den nivån är trolig att vi hamnar på inom en 12-månaders period.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om jag vill bli imponerad av låga priser. Det skulle antagligen sammanfalla med en världsomspännande känsla av katastrof och så skoj är det inte med låga priser.

      Men jag tror att det finns en fallhöjd på 30% om folk blir riktigt oroliga.

      Man kan gå på något så enkelt som P/E-nyckeltalet. Historiskt har det legat mellan 7 och 21 större delen av tiden med ett snitt på 14. Just nu ligger det i det övre skiktet av diverse anledningar och ser inte ut att vilja sjunka, men på lång sikt, kommer det inte gå ner igen?

      Om det kommer hända inom 12 månader? Jag tror inte, men jag trodde inte heller att fler i Storbritannien skulle rösta för att skjuta sig själva i foten än de som skulle rösta för att inte skjuta sig själva i foten.

      Radera
  2. Svär inte i kyrkan!

    Det kan aldrig vara för varmt!

    SvaraRadera
  3. Kan hålla med dig, för bara några veckor sedan låg vi ungefär på dessa nivåer men då var det ingen "rea". Det stoppade dock inte mig från att göra mitt månadsköp med åtminstone en viss rabatt idag:)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska man ändå handla så är det ju billigare idag (igår) än det varit på några veckor så det är ju inte helt fel att köpa något, men det verkar fortfarande lite dyrt för att gå all-in.

      Vi får se om det fortsätter neråt ett tag i takt med att alla blir mer och mer deprimerade.

      Radera
  4. Men det är en bra story, och det älskar media att berätta.

    Sant? Relevant? Ja, för någon, någonstans. Bra då kör vi!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare