ICA säljer inkClub och det gör mig glad

ICA-koncernen ("ICA Gruppen" [sic]) har varit ägare till inkClub i ett antal år och av alla butikskedjor inom ICA är det den som jag inte tyckt om. De flesta av ICAs företag sysslar med försäljning av sånt folk vill ha dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad. Det gör inte inkClub. De försöker förändra sin verksamhet från bläckpatroner vilket är en döende teknik men det är en chansning om det kommer lyckas eller inte. För mig har de varit ett potentiellt svart penningahål.

Idag kom nyheten att ICA säljer inkclub med förlust, totalt ett par hundra miljoner mindre än vad kedjan kostat. Trots det tycker jag det är en bra affär och nu kan ICA satsa på sånt jag vill att de ska göra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare