Svenska januariutdelare

Här är alla svenska januariutdelare!

Jag gjorde lite efterforskningar efter att jag nyligen konstaterat att jag inte längre hade några utdelningar under januari månad. Det spelar egentligen ingen roll när på året utdelningar kommer men det är praktiskt om de kommer regelbundet.

Jag har delat upp listan i tre delar, "vanliga företag", "fastighetsbolag" och "preffar" och man kan då se att nästa alla januariutdelare är antingen fastighetsbolag eller preffar, typiskt utgivna av ett fastighetsbolag. Många av bolagen är också väldigt små, finns på de mer obskyra aktielistorna och är helt nya på börsen. Det fanns fyra andra bolag som skulle delat ut i januari men som fått ställa in sina utdelningar: Atvexa, Igrene, MAG Interactive och Pegroco. Siffrorna kommer från Millistream via Avanza. Tabellerna går att sortera genom att klicka på rubrikerna.

Vanliga bolags vanliga aktier

Fastighetsbolag

Preferensaktier eller liknande

Jag vet inte om den här undersökningen har hjälpt mig hitta en aktie jag vill köpa men jag vet nu i alla fall vilka som finns.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare