Fyllde på lite USA konsumentprodukter ((Johnson & Johnson) & (Procter & Gamble))

Som en del noterat så har vissa populära konsumentproduktbolag i USA blivit billigare de senaste veckorna. Dollarn har inte blivit billigare (kanske tvärtom) men jag passade i veckan på att köpa 50 Johnson & Johnson för $98,23 styck (8,55 USD/SEK), och 10 Procter & Gamble för $74,09 styck (8,60 USD/SEK). Oavsett hur smart det är eller inte är så är det i alla fall bättre priser än de jag betalat tidigare för andelar i bolagen så det kan inte vara mina sämsta beslut.


Inköpen kommer, om inget oförutsett händer, öka min årliga utdelning med $150 + $26,5 = $176,5 (idag cirka 1 500 kronor), det vill säga cirka 100 kronor efter skatt per månad. Nog för 1 utelunch. Så jag har köpt mig 1 "gratis" utelunch i månaden.

Kommentarer

  1. Hej Daniel,

    Väldigt fina bolag, inte omöjligt att det blir en investering för min del i bägge bolagen när lönen kommer in på Tisdag.

    Med vänlig hälsning,
    Grazing Lady

    SvaraRadera
  2. Samma här, kommer köpa JNJ på tisdag. Utöver det är jag osäker på vad det mer blir, äger inte PG. Än. Förövrigt, jobbigt att titta in på depåerna i fredags. Blev lättare när man istället tittade på vad man hade för kommande utdelningar. Man får se det som ett maraton och lära sig att koppla bort känslorna.

    Tack för en bra blog. Kul att få följa med på resan.

    SvaraRadera
  3. @GrazingLady - ser ut som att du kommer få ännu bättre priser än mig i så fall. Min lön kommer att ätas upp av CSN den här gången och jag tror jag vill vänta lite för att se var saker landar, men helt klart är det bättre priser nu än det har varit på länge.

    @Anonym - Tack! Du verkar också få se fram emot bättre priser än på länge. Jag har lite dålig koll på kommande utdelningar men det borde vara dags för lite snart. De amerikanska listas inte lika bra som svenska hos Avanza så jag vet inte exakt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare