Missade jag rean?

Jag följer inte börskurser dagligen utan jag försöker notera priset på det jag äger en gång i veckan, mest för att få snygga grafer. Trots det har jag inte kunnat undgå att notera en viss panik idag på tidningsrubriker.

När jag kom hem hade jag tre Kurslarm-mail från Avanza utöver de tre jag fick i slutet av förra veckan. När jag kollade aktierna så verkar det som att det var 10% rabatt på allt i USA under en timme idag. Helt galet. Nu kanske det fortsätter ner imorgon men om inte så har de som handlade på rean idag gjort bra fynd.

Mina reserver är 1-2 dagar bort och jag vill göra andra saker än att stirra på börskurser så den här berg och dalbanan är inte för mig, men Mr. Market är verkligen på ett intressant humör idag. Om det skulle visa sig att det här är en temporär dipp så ger jag mina gratulationer till de som handlade billigt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare