Utdelning Johnson & Johnson

För andra gången har jag nu fått utdelning från Johnson & Johnson och den här gången blev det över tusen kronor. Efter amerikansk källskatt (190 kronor som jag vill ha tillbaka) blev det 1 076 kronor och 67 ören (34% mer än senast). Jämfört med förra utdelningen så har jag 33% fler aktier (200 stycken totalt) och dollarkursen är 0.2% högre (8,445 kronor istället för 8,43 kronor per dollar). Utdelningen är fortfarande 0,75 dollar per aktie.

Avanza behövde cirka 36 timmar att föra över utdelningen från USA till mitt konto. Det är rätt ok.

Nästa Johnson & Johnson-utdelning kommer antagligen i mitten av mars och kvar under 2015 är nu bara The Coca Cola Company nästa vecka. Sedan blir det dags att summera året som kommer landa ungefär 10% högre än 2014. Tyvärr var det bara två bolag (Investor och Nordea) som höjde utdelningen medan Volvo, Sandvik, NCC, Sectra och Telia inte klarade av det. Men årssammanfattningen får komma senare.

Kommentarer

  1. Snyggt! Även jag fick utdelning från J&J, men något lägre summa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får börja någonstans. Varje krona räknas!

      Själv har jag satsat mycket på Johnson & Johnson. Det är mitt fjärde största aktieinnehav och jag hoppas mycket på det företaget. Med betoning på "hoppas". :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare