Två år sedan jag totalt lämnade Ryssland

Med Rysslands invasion av Ukraina så beskräftas det vi alla befarat, att Putin går i fotspår som tidigare lett till katastrofer.

För två år sedan sålde jag alla fonder som inte kunnat hålla fingrarna borta från Ryssland. Skulle gjort det tidigare.

Jag hoppas att Ukraina kan försvara sig. På kort sikt kommer vi behöva Rysslandssanktioner som kommer göra ont inte bara för Ryssland så det kommer nog bli än skakigare och än mer nedgångar. Ryssland har stängt sin egen börs, antagligen för att göra det omöjligt för sin egen befolkning att se effekterna av Putins agerande.

På grund av massiv propaganda så har Putin har stort stöd från sin befolkning. Han har gjort mycket för att kontrollera informationen som når den ryska befolkningen. Fotot av honom nedan är till exempel förbjudet.

Kommentarer

  1. Hej Daniel.
    Jag har också skippat Ryssland, men även Kina.
    Sedan vet jag ju att världsekonomin är lite mer invecklad och att vissa bolag gör affärer med dessa länder i en omfattning som för en liten vardaglig investerare är svår att överblicka. Men man får försöka hålla så mycket koll på det där som möjligt.

    //
    Fattigbonddräng

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare