Mikrorapport: Vändning och Dual Momentum

Jag hade egentligen inte tänkt skriva något idag, men två händelser verkar motivera en kort notis.

Den här veckan sjönk inte värderingen på mina investeringar, efter fyra veckor med stadig nedgång. Tjoho! (fast egentligen vill jag ju ha billigare aktier - komplicerat det här)

Det var också dags för Dual Momentum-koll och Sverigefonder har nu gått bättre än Globalfonder senaste 12 månaderna så nu ska jag byta fond för första gången. Se Dual Momentum - starten på ett experiment för bakgrund.

Ha en bra helg allihopa!

Kommentarer

  1. Borde egentligen vara förbjudet för dig att inte skriva på så här pass länge tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!

      Jag har som vanligt en bunt artiklar jag börjat skriva på men som jag inte avslutat. En del kommer aldrig publiceras för att de blir föråldrade innan jag är klar, eller för att de är ointressanta, eller för att de tar för mycket insats att slutföra, men de flesta kommer dyka upp här.

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare