2015: De tre mest lästa inläggen

Ok, det här är extra introvert, men ändå. Vilka tre inlägg har lästs mest under 2015?

1. Börsintroduktioner (Exempel Prebona)

Mitt inlägg, skrivet på senhösten, hamnade som nummer tre på Google om man sökte på "Prebona" och det lockade fantastiska mängder läsare som ingen av dem sa något. Jag hoppas att det hjälpte någon att fatta rätt beslut för sig själv.

2. Varför avvecklar Swedbank "Indexfond Asien"?

Mitt i sommaren så gjorde Swedbank en liten rockad av fonder som krånglade till det för oss som försöker följa fonder och aktier under en längre tid. Jag misstänker att många andra också undrade vad Swedbank höll på med. I slutändan så fick den nya fonden samma kurs och det gjordes inga konstgjorda försäljningar och köp så det blev inte så farligt.

3. Hög direktavkastning betyder att katastrofen hägrar

Strax före jul så skrev jag en liten text om att höga direkavkastningar ofta betyder att det finns ett lik i garderoben. Jag presenterade dessutom mitt "räkna på utdelningar"-verktyg. Jag vet inte om det här var ett av mina topp-3-inlägg eller om det bara låg rätt i tiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare