Min inflation (tips om SCB-tjänst)

SCB har en sajt de kallar "minflation" där kan man mata in sina egna utgifter för att få en mer personlig inflationskurva. Vilket jag gjort.
Det är naturligtvis inte helt exakt, men det där ser mycket mer ut som den inflation jag upplevt än den som rapporteras officiellt, och kanske får det några av mina läsare att förstå varför jag sett inflationsbekämpningen som viktigare än om något fastighetsbolag måste ställa in utdelningen, trots att jag har aktier i fastighetsbolag.

Notera också hur inflationen, min inflation, nu vänt upp igen. Jag håller mig för skratt.

Testa självhttps://minflation.scb.se/

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare