Säger hej och hej då till några bloggar

Jag har (uppenbarligen) svårt att klippa banden för min blogglista på sidan (om man läser på en dator) har innehållit bloggar som inte uppdaterats på sju år. Det har blivit så för att inte längre kunde lägga till eller ta bort något efter att jag "fixade" så att listan alltid var full längd.

Nu har jag istället byggt en ny blogglista och gömt den gamla (som inte heller går att radera). Den nya är nästan fri från inaktiva bloggar! Den här posten får bli min lista om jag någonsin vill gå tillbaka för att se om någon kommit tillbaka. Men först de nya bloggarna jag nu äntligen kunde lägga till:

Nya bloggar i min blogglista

Läst länge

  • Fumlan - Walk of life
  • Northernlightinvestment
  • Hernhag
  • Kronan till miljonens nya adress
  • Pappa betalar
  • Den tysta investeraren
  • Utlandsutdelaren

Hittade nu medan jag städade upp, tillagda på försök

  • Aktiegrubbel
  • Sweainvest
  • Atlasinvestor

Bloggar som inte längre är med mig

Snålcoachen

Snålcoachen (spardiet.blogspot.com) var en flitig bloggare som plötsligt slutade publicera 2018. Jag hoppas verkligen allt är ok, men avbrottet var synnerligen abrupt efter att ha svarat på kommentarer den 27 maj. Om du ser det här, skicka gärna en hälsning i en kommentar!

Snålcoachen hade mycket fokus på livsstil, om hur man kan leva utan att allt ska handla om konsumtion.

Lilla ekonomen

Inte ett inlägg på sju år, men gjorde innan dess intressanta programvaror för investeringsanalys. Kanske blev personen anställd av en bank.

Lundaluppen

Lundaluppen är en av de allra äldsta finansbloggarna i Sverige, påbörjad ca 2009. Nu är den nedlagd sedan 2021, men han la ner bloggen även 2014 så vem vet. Dyker han upp igen så kommer han tillbaka på listan inom 5 sekunder för han är kunnig, framgångsrik och har väldigt bra diskussioner i kommentarsfälten.

Att välja lycka

En livsstilsblogg som plötsligt tog tvärstopp för ett år sedan efter att ha postat minst två gånger i veckan sedan 2015. Hoppas allt är ok.

Chansar Mest

En person som redan nått slutet på resan. Det här var en person som löste sparandet med att ha väldigt höga inkomster så att det alltid blev något över även efter dyrt leverne. Nu tror jag de bor i södra Europa någonstans och njuter av vädret.

Pengabloggen

En person som inte bloggat på 3-4 år, men som satsade på att bli fastighetsägare. Personen köpte en fastighet med lägenheter ihop med några vänner och det hade varit intressant att höra hur de senaste åren varit.

Pengar Money Pengar

Ena halvan av ett syskonpar som jag tror kom in i en ny fas i livet med villa, vovve och volvo och tappade intresset för att blogga och kanske även för att spara.

Rikedom

Den andra halvan av ett syskonpar som jag också tror kom in i en ny fas i livet med villa, vovve och volvo och tappade intresset för att blogga och kanske även för att spara.

Bloggar som långsamt tonade ut

När det gått 3-4 år så kommer det nog inga fler inlägg.

Bloggar som helt försvunnit från Internet

Kommentarer

  1. Wow.. många bloggare man kände igen och några som man inte sett på ett tag.
    Bra gjort att kolla upp när och vad som hänt men tycker att du missat "den bästa" av alla nämligen "4020" som slutade redan 2016 men hade kvar blogglistan till dec 2023.

    Den blogglistan var den som jag använde men nu blir det väl stockblogs/utdelningsaktier i stället.
    Keep up the good work...
    Besser

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste rensat bort honom när han la ner, tydligen innan min blogglist blev låst. Men det är klart att 40 procent 20 år liksom Lundaluppen och Finanskvinnan var det ursprungliga gänget!

      De som flyttade till Tradevenue är också komplicerade då Blogger inte vill eller klarar av att följa dem.

      Radera
    2. Jag försökte förresten skriva en kommentar på dina IPO-post men den försvann.

      Radera
  2. Hoppsan, där var ju min lilla blogg! Vad roligt! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver någon som kan behandla språket som en vän istället för något som ska slås till underkastning. Som skriver så att man kan flyta med i texten istället för att kämpa för varje steg. Din blogg är det!

      Radera
    2. Men åh vad fint, vad glad jag blir! Tack!

      Radera
  3. Hej Daniel. Om du vill får du jättegärna lägga till mig, började blogga förra året och ska försöka vara någorlunda aktiv framöver.

    SvaraRadera
  4. Hej Daniel.
    Jag utbyter gärna blogglänk med dig:)
    Vad det gäller bloggarna som skriver på Tradevenue så hade jag också problem med feeden, deras bloggar uppdaterades aldrig hos mig på Blogger och hamnade så smått längst ned på listan. Nu har jag fått till det genom att lägga till /rss i bloggnamnet, som exempel tar jag Aktiepappas blogg:https://tradevenue.se/user/Aktiepappa/rss
    Hoppas det fungerar för dig.
    God avkastning på dig, vi ses bland miljonerna.
    / Koll på kontot
    https://kollpakontot.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Lite nostalgi att läsa om bloggarna som somnat in... Kul ändå att det faktiskt fylls på med lite nya förmågor.

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det rör på sig!

      Det som är konstant är mina problem att få RSS-feeds från Tradevenue till Blogger. Blogger säger bara att den inte hittar något så antagligen måste man skriva in någon väldigt speciell adress.

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare

Det tog 27 månader att komma tillbaka