Dagen utan courtage på USA-handel

I fredags hade Avanza ett erbjudande där man kunde handla aktier i USA utan att betala courtage. Det var verkligen lockande, men jag kunde bara inte komma på någon aktie jag ville köpa för att den var 0,25% billigare. Jag har precis fyllt på mina tre amerikanska aktieposter (Procter & Gamble, Johnson & Johnson och Coca Cola) och jag har inte bestämt vad nästa steg borde vara i min portfölj.
REA

Jag hade en liten tanke på att köpa 1 aktie styck i några spännande bolag, som Berkshire Hathaway, Starbucks, Disney, Blizzard, Alphabet, Apple, IBM, secret, General Electrics, Microsoft, McDonalds, ..., men vad skulle det egentligen ge mig? En massa mer pappersarbete, en mikroskopisk utdelningsökning, en chans att skryta om att jag köpte en aktie precis innan den gick upp en massa (för någon av dem borde väl göra det), men egentligen skulle det inte ge mig något av värde.

Reor kan vara så lockande, men jag märker mer och mer hur jag också blir skrämd av dem. Någon försöker tvinga mig att fatta ett snabbt beslut, och jag litar inte på att snabba beslut blir korrekta beslut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare