Kalifornien som flyktställe

I den bransch jag jobbar så händer mycket i Kalifornien så ibland måste jag åka hit (ja, jag är på utflykt igen) och då blir det inte mycket skrivet på bloggen.

Jag skulle kunna skriva om hur bra USA är för de som är riktigt rika, men för oss som lönejobbar och investerar våra sparpengar så är den livsstilen bara ett sätt att snabbt bli fattiga igen så det är lika bra att glömma. Klart att jag funderat på att flytta hit men det är mycket jag har svårt med. Bilkulturen, de fattiga och sjuka som lever utomhus, fokus på yta istället för innehåll och en del andra saker. Jag tycker inte riktigt de bra sakerna överväger.

Seal of California.svg
"Seal of California" av Original uploader was Zscout370 at en.wikipedia - The base image came from [1] and is PD due to age.. Licensierad under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons.

Det finns delstater som verkar mer bekanta för en som växt upp i Skandinavien. De norra i synnerhet, men då missar man det trevliga klimatet.

Wa rain map.JPG
"Wa rain map". Licensed under Public Domain via Wikipedia.

Kanske om de börjar visa de riktiga priserna i affärerna istället för att lägga på x procent i kassan. :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare