Jag delade upp mitt Investor

Det finns några aktier som jag skulle vilja äga men som saknas i min portfölj. T.ex. Atlas Copco och Saab som jag i båda fallen upplever som lite väl dyra.

Jag har istället massor, alltså en hel hög, av investoraktier och Investor är storägare i både Atlas Copco och Saab. Med hjälpa av den senaste rapporten slängde jag därför lite snabbt ihop en webbsida som förvandlar mina investoraktier till aktier i delbolagen.

(sidan finns också länkad under "Verktyg", i alla fall just nu)

Om man har 100 aktier i Investor så betyder det att man vid årsskiftet ägde:

  • 27 aktier i Atlas Copco
  • 15 aktier i SEB
  • 9 aktier i Ericsson
  • ...
  • 1 aktie i Saab

Man har också en tusenlapp insatt på en fond hos EQT, del av lån på 1 264 kronor, med mera. Kolla sidan om du vill se allt eller om du vill utgå från ett annat antal investoraktier.

Min portfölj har fler än 100 investoraktier, då det faktiskt är mitt största aktieinnehav, men det gav mig ändå inte speciellt mycket i Saab. Grattis till de som köpte aktier i det bolaget innan Ryssland började gå rejäl bärsärkagång.

Jag måste också tipsa om ibindex.se som är ett snabbt sätt att kolla vad investmentbolag äger.

Kommentarer

  1. Vilken kul idé! Jag provade ju direkt såklart och det var roligt att få se sin exponering mot de olika innehaven. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och visst är det lite speciellt att se det i svart på vitt vad man egentligen har.

      Radera

Skicka en kommentar

Berätta vad du vet, tror och tycker om de ämnen jag berör!

Populära inlägg i den här bloggen

Varning för Circular Water

Klart för Castellums nyemission - de 4 alternativen

ICA-handlarna som blev ekobrottslingar för att bli rikare